mgboard.de http://991280.xxaza.cn/ |
|
Querlenker vorne unten http://991280.xxaza.cn/viewtopic.php?f=4&t=10921 |
Seite 1 von 1 |
Autor: | speedsgood [ Do 18. Jun 2015, 11:59 ] |
Betreff des Beitrags: | Querlenker vorne unten |
Moin, weiss jemand, ob der Querlenker vom Metro oder Rover 100 vorne beim MGF und TF passt? |
Autor: | wudda [ Do 18. Jun 2015, 16:15 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Querlenker vorne unten |
Habe die Ehre, wie man hier in Bayern sagt.... Hallo Peter, habe das hier gefunden: When the MGF concept was being developed, in the interests of saving costs a requirement was that Rover use existing parts from their passenger car range. Rover engineers eventually elected to utilise the K-series powered Rover Metro/100 front sub-frame both at the front and at the rear of the car. Through some clever development, the front subframe was used to carry the front suspension and steering gear as it was designed to (albeit without having to carry the engine!), whilst the adapted rear-mounted subframe carried the now mid mounted K-series engine, suspension (now modified for its use at the rear of the car) and drive train. The use of the Metro sub-frame inevitably brought with it that car’s Hydragas suspension and the Metro’s unequal length double wishbone suspension geometry front and rear (the now un-used Metro rear subframe is a semi-trailing arm affair, near identical to that found on the Mini). Double wishbone suspension, as we all know, is ideal for a sports car, with the systems excellent camber angle control - albeit at the expense of some wheel travel (not the be all and end all for a sports car!). Because of the Sporting nature of the F, the Hydragas system was augmented with conventional dampers for further improved suspension control, whilst maintaining compliant springing (very much in the Lotus school of thought!). |
Autor: | wudda [ Do 18. Jun 2015, 16:20 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Querlenker vorne unten |
....und hier steht noch was http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=272858 |
Autor: | xpower [ Fr 19. Jun 2015, 00:24 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Querlenker vorne unten |
unten vom metro ?? denke wenn es so wäre dann würden sie sie schon längst umgeschlüsselt haben vom mgf auf den metro da für den lieferengpass besteht |
Autor: | wudda [ Fr 19. Jun 2015, 09:13 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Querlenker vorne unten |
naja, wenn aber an dem Metroteil das Blech für die Stabibefestigung fehlt, kann es nur mit Nacharbeit gehen. |
Autor: | speedsgood [ Fr 19. Jun 2015, 10:09 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Querlenker vorne unten |
Danke Bernd, ja es sieht so aus, als wenn am Metro-Querlenker das Blech zur Befestigung des Stabis fehlt, schade. Denke ansonsten hätte es gepasst. Und die Nieten ausbohren, Blech drunter und zusammenschrauben macht bei nem neuen Querlenker nicht unbedingt Sinn. Wobei ich meine in Erinnerung zu haben, das die Stabi-Halterung zudem noch angeschweisst ist am Blech des Querlenkers. Umgekehrt könnte es möglicherweise verwendet werden, also MGF-Querlenker am Metro, aber wer will (macht) das schon |
Autor: | Mykel [ Sa 20. Jun 2015, 06:52 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Querlenker vorne unten |
speedsgood hat geschrieben: … MGF-Querlenker am Metro, aber wer will (macht) das schon Genau, vor allem weil beim Metro der Rest der Karre schon vollständig zerfressen war, bevor am Querlenker überhaupt der erste Pickel kam. |
Seite 1 von 1 | Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |