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Probleme beim PRT-Einbau http://991280.xxaza.cn/viewtopic.php?f=2&t=5847 |
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Autor: | Markus [ Do 12. Mai 2011, 22:21 ] |
Betreff des Beitrags: | Probleme beim PRT-Einbau |
Hallo in die Runde! Da mir ein Kühlwasserrohr weggegammelt ist, wollte ich bei der Gelegenheit gleich mal auf ein PRT umsteigen. Besonders der Ausbau des alten Thermostats ist echt eine elende Arbeit. Man hätte das Auto ja auch 5cm länger bauen können – dann hätte man wenigstens etwas Platz… Jetzt hänge ich aber gerade an einer anderen Stelle und weiß nicht mehr weiter: Aus dem Y-Stück (Teil #13 im EPC http://mgfcar.de/epc/1166.htm) kommt seitlich ein kleiner Schlauch (#16), der (vermutlich) an den Schlauch angeschlossen wird, der im Auto verschwindet (zur Heizung?) und jetzt frei geworden ist, da der alte Schlauch rausgeflogen ist. Jetzt ist an dem neuen Schlauch aber so eine seltsame Überwurf-Muffe aus Plastik und an dem Schlauch zu Heizung ein einfacher Adapter zum Drüberschieben eines anderen Schlauches. Hab mal ein Bild gemacht: Wie passt das denn zusammen? Fliegt eins der beiden Plastikteile raus? Die Schläuche haben aber irgendwie einen leicht unterschiedlichen Durchmesser, sodass er ohne diese Plastik-Muffe nur schwer drauf geht. Außerdem scheint er dann etwas zu kurz zu sein. Hoffe mir kann jemand einen Tipp geben… Danke schonmal, Markus |
Autor: | X-Power [ Do 12. Mai 2011, 22:40 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Probleme beim PRT-Einbau |
Die passenden Adapter sind doch immer bei dem Satz dabei??? Siehe Hier http://mgfcar.de/epc/1166.htm Du brauchst zur Umrüstung Die Nummer 1, 8 und 13 |
Autor: | Markus [ Do 12. Mai 2011, 23:04 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Probleme beim PRT-Einbau |
Ups. Ich brauche noch die #1? Die hab' ich nicht mitbestellt... Und wie löst die mein Problem mit dem Schlauch #16? Kommt der da irgendwo ran? Gruß Markus |
Autor: | Dieter [ Do 12. Mai 2011, 23:52 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Probleme beim PRT-Einbau |
Italy 12 points Thank You. |
Autor: | Markus [ Fr 13. Mai 2011, 00:06 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Probleme beim PRT-Einbau |
Thanks a lot - that really helps! So I can just get rid of the new “quick” connectors and use the old ones. And a little soap… But maybe you can help me a little further with another question: which of the two hoses hiding inside the car towards the heater matrix is the inlet and which the outlet? Is it like shown in your pic left in and right out or do the hoses cross somewhere? I think I have seen something crossing-like in the EPC http://www.mgfcar.de/epc/1152.htm Thanks again, Markus |
Autor: | Titanium [ So 15. Mai 2011, 07:21 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Probleme beim PRT-Einbau |
Hello MARKUS I'm happy my sketch would be helpful for you and other friends, in fact there is some confusion on the new hoses lay-out, mainly concerning the heating matrix connection and water flow (probably after PRT installation you will claim lower heating performances, you will be compelled to fully open the heating knob, to help water circulating in the matrix and then partially close it, you will notice than both matrix inlet and outlet are connected to the water circulating pump, so there is little differential head pressure). I carried out my PRT MOD more than 1 year ago, I don' remember which pipe is inlet of outlet, I didn't noticed it because I removed one pipe at time, if you compare the original layout and the new one the inlet is however connected to the engine hot water outlet. The same issue is with cooling water radiator connection, there is a lot of confusion on the left/right pipe - bottom/high radiator connections (for me hot water into the top connection). Remember to FULLY open the heating knob before disassembling the hoses work, it will help the refilling and purge. Dealing with the air purge there is a lot of literature covering this subject, read it carefully. |
Autor: | Markus [ So 15. Mai 2011, 12:34 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Probleme beim PRT-Einbau |
With your sketch and the hint using the old connectors is was quite straight forward. As I wrote one post before, I forgot to order one of the hose assemblies. But I was quite lucky that my friendly local dealer could help me with that within one day – so I could finish the conversion yesterday. And – tata – it works fine! Okay, I did not realize yet that the heating is not as warm as it was. But to be honest I’m used to not-using the heater too much: I had the drilled-hole-thermostate setup fitted before. When it was cold outside it took ages to reach appropriate temperatures... So I think it’s now definitely better than it was… So thanks again for your help! Using the sketch was the key to my answers… Have a nice weekend, Markus |
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